
Jenže v tom je ten háček, automobil je poměrně složitý stroj, který musí, nebo by alespoň měl být pod kontrolou. Jde o to, že se tím může zabránit různým překvapením, kterážto nebývají zrovna po chuti. Každý řidič chce, aby všechno klapalo, jak má, ale na pravidelné prohlídky nejezdí. A to dělá chybu. I kdyby měl v pořádku devadesát devět procent fyzických součástek, pořád je zde možnost pohrát si se softwarem a trochu si práci motoru vylepšit. Dneska se ujímá spíše výraz vytunit. Oč se to vlastně jedná? Jde o to, že moderní vozy mají v sobě mini počítač, který má chip, jenž určuje spoustu věcí.
Ve spolupráci s dalšími komponentami upraví tu otáčky motoru, tu vstřikování nebo nějakou další maličkost. A je docela dobře možné, že to jednoho krásného dne jeho páníčka dohřeje a zajede do servisu, kde požádá o úpravy softwaru, čím vlastně žádá o provedení chiptuningu. A bude mu vyhověno, jako ostatně každému, kdo o to žádá. Jedním z podstatných úprav je to, že po takovém tuningu dokáže motor pracovat plynuleji a samozřejmě také šetřit palivo. Takže nám to vlastně šetří peníze.
Peníze, apropo, jistě vás bude asi zajímat chiptuning cenník. Ten zde ovšem vystavit nelze, protože se značně liší. Za prvé v každém městě můžete platit naprosto jiné částky a za další i tohle je spojeno s klasickou prohlídkou některých částí a záleží v jakém jsou stavu. Vše se musí projít a prozkoušet, Nelze to udělat jen z židle v kanceláři, tak daleko ještě opravdu nejsme. Ne, že bychom k tomu časem nedošli, možné je naprosto všechno, ale zatím to opravdu nejde. Faktem je, že o provedeném tuningu se vám bude jezdit o hodně lépe. Proto se ještě jednou podívejte na článek, a hlavně na text jinou barvou písma. Ne, nic tam nehledejte, ale klikněte na to. Tím vás to přenese na nové webové stránky, kde si můžete něco přečíst a hned se na tuning objednat.