V době, kdy jsme ze všech stran zahlceni informacemi, je stále těžší upoutat pozornost. Lidé přechází reklamy na sociálních sítích, přeskakují videa na YouTube a klasické billboardy často ani nevnímají. Přesto existuje způsob, jak se v reklamním šumu neztratit, a tím je 3D billboard. Není to trend, který přijde a odejde. Je to budoucnost vizuálního marketingu, která už dnes mění městské ulice ve fascinující výkladní skříně kreativity. Na první pohled působí jako klasická reklamní plocha. Ale pak se něco stane. Objekt na billboardu se začne hýbat, vystupuje z plochy, stínuje, otáčí se nebo doslova „vystřelí“ směrem k divákovi. 3D billboardy využívají optické iluze, kombinaci hloubky, stínování a animací tak, aby vytvořily dojem trojrozměrného prostoru. Výsledkem je zážitek, který zaujme na první pohled a zůstane v paměti.

billboard

Lidské oko je zvyklé vnímat svět prostorově. Když mozek narazí na něco, co „neodpovídá“ běžnému vizuálnímu vzoru, například objekt vystupující z billboardu zpozorní. Právě toho využívá 3D reklama. A výsledek? Zastavení pohledu, zvědavost, zapamatování. To jsou přesně ty prvky, které každá značka hledá. Studie ukazují, že 3D reklamní formáty mají vyšší míru zapamatovatelnosti, delší čas sledování a dokonce i vyšší míru interakce na sociálních sítích.

reklama

Lidé si je totiž fotí, natáčí a sdílejí. Jinými slovy: 3D billboard žije dál, i když zrovna nejste na místě. Ideálně tam, kde je vysoká koncentrace lidí: rušné křižovatky, centra měst, nákupní zóny, stadiony nebo dopravní uzly. Všude tam, kde se lidé zastaví – a kde reklama může zaujmout nejen kolemjdoucí, ale i projíždějící řidiče nebo cestující ve veřejné dopravě. http://www.kraj-jihocesky.cz/181/odborna_zpusobilost_dopravcu.htm Značky ho nejčastěji využívají k uvedení nových produktů, filmových premiér, limitovaných kolekcí nebo velkých sezónních kampaní. Díky své originalitě a virálnímu potenciálu se 3D billboard stal účinným spouštěčem online sdílení, což klasická venkovní reklama většinou nezvládá.

5/5 - (2 votes)